Hyvinvointi ja kansainvälisyys

Liiton hallituksen toiminnot uudelleenjärjesteltiin vuonna 2014, jolloin nykyinen sektorijako astui voimaan. Perinteisesti liiton hallitus ei ole juurikaan kansainvälisistä asioista vastannut lukuun ottamatta IFMSA:n eli maailman lääketieteen opiskelijoiden järjestön koulutusvaliokunnassa edustamista. Myöskään medisiinareiden hyvinvointi tai sosiaalipolitiikka laajemmin ei ole ollut hallituksen ydintoimintaa. Näin ollen sektorin toiminta on nykymuodossaan toiminut vasta kahden vuoden ajan ja se edelleen hakee muotoaan. Liitolla kuitenkin on ollut pitkään toimintaa tällä kentällä ulkoasiainvaliokuntansa, FiMSIC:n kautta, mutta nyt kansainvälisyys ja hyvinvointiasiat ovat vahvemmin osana myös itse hallituksen työskentelyä. FiMSIC:n toiminnot jatkuvat sektorin toiminnan rinnalla.

Muiden sektoreiden tapaan hyvinvointi- ja kansainvälisyyssektori järjestää vuosittain noin 3-4 sektoritapaamista, joihin ovat säännöllisesti kutsuttuina jäsenseurojen kv-asioista sekä sosiaalipolitiikasta / hyvinvoinnista vastaavat henkilöt. Lisäksi sektoritapaamiset ovat pääsääntöisesti avoimia kaikille toiminnastamme kiinnostuneille. Sektoritapaamisista tiedotetaan Medisiinariliiton sekä erillisesti oman kaupunkisi paikallisten SML:n edustajien toimesta, joten oman kandiseuran tiedotusta kannattaa seurata. Lisäksi niin omiin paikallistoimijoihin kuin meihin sektorin hallituslaisiin voi ottaa matalalla kynnyksellä yhteyttä.